Helsingissä järjestettävällä Poikkea Putiikissa -kampanjaviikolla rohkaistaan helsinkiläisiä poikkeamaan ainutlaatuisissa pikkuputiikeissa vaikkapa työmatkojensa varrella. Kampanjaan osallistuvat putiikit korostavat, että ostopakkoa ei putiikeissakaan ole.
Monet helsinkiläiset ovat tottuneet tekemään ostoksensa suurissa kauppakeskuksissa ja marketeissa, eivätkä välttämättä edes tiedä muista vaihtoehdoista. Kaupunginosat ja korttelit ovat kuitenkin täynnä toinen toistaan ihastuttavampia liikkeitä, joista löytyy laadukkaita ja yksilöllisiä tuotteita. Ainutlaatuisten tuotteiden lisäksi kävijä saa putiikeissa asiantuntevaa ja ystävällistä palvelua, josta saa hyvän mielen pitkäksi aikaa.
Poikkea Putiikissa -kampanjaviikko on Helsingin kivijalkayritysten oma tempaus, jonka avulla putiikit haluavat saattaa olemassaolonsa kaupunkilaisten tietoisuuteen erilaisten tapahtumien ja tarjousten muodossa.
Kampanjan tarkoituksena on osoittaa, että pienissäkin liikkeissä voi poiketa vaivattomasti, vaikka vain ohimennen – ostopakkoa ei putiikeissa ole. Pikkuputiikista, jonka ohi helsinkiläinen kulkee joka aamu työmatkallaan, voisi hän löytää yllättäviä ja ainutlaatuisia tuotteita ja oivalluksia.
Poikkea putiikkiin -kampanjassa on mukana useita kymmeniä kivijalkayrityksiä eri puolilta Helsinkiä. Artovan alueellakin sijaitsee useita tutustumisen arvoisia yrityksiä, joiden tuotevalikoimista ja sijainneista löytyy tietoa osoitteessa http://www.arabianranta.fi/palveluhakemisto/b2c/.
Poikkea Putiikissa -kampanjasta ja siinä mukana olevista putiikeista saa lisätietoa osoitteesta http://www.poikkeaputiikissa.fi/. Kampanja järjestetään tänä vuonna kaksi kertaa: keväällä viikolla 17 ja syksyllä viikolla 36.