Arkisto / AKF 2012 / 2012 Buffattu

Buffattu

Graffiti ja katutaide ovat yleisesti ottaen hyväksyttyjä kulttuuri-ilmentymiä ja sen tekijät demystifikoituja yöllisiä ristiretkeilijiöitä.

Automainokset kuvataan värikkäiden maalausten takana ja aamiaismuroja myydään street art -estetiikan muotokuvilla. Hip-hop on tämän hetken pop-kulttuuri. Sen tekijä ovat muuttuneet rivimiehiksi suuren myyntikoneiston rattaisiin. Copy-paste laulaa. Kapina on muuttunut kulutukseksi. Samalla maailmanlaajuinen talouskriisi ja sen tuoma vallankumous näyttää että olemme tulleet kriittiseen pisteeseen ja kauniit kiiltokuvat ovat muodostuneet illuusioiksi, jotka tahtovat syttyä palamaan. Kun raha ja markkinavoimat haluavat osansa kiillosta myös kommunikaatio ja taiteen merkitys muuttuu, vesittyy.

Huudetaan täysii mutta mitä halutaan sanoa?

COPYRIGHT © 2014 ARTOVA, ALL RIGHTS RESERVED.